The lost spring

17 februari 2019 - Ngatea, Nieuw-Zeeland

The Lost Spring

Vandaag worden we wakker bij Hot Water Beach. We reizen richting Whitianga nadat we alle spullen weer hebben ingepakt en ingeladen.

Onderweg komen we langs een plaatselijk zondags marktje. De locals verkopen hier hun zelfverbouwd en zelfgemaakt waar. “Buy from locals, support locals”. We stoppen hier voor een ontbijt. Als we terug lopen naar de auto zien we dat er bramenstruiken langs de weg groeien. Ik pluk de donkere bramen en ook deze eten we op.

Wanneer we weer verder rijden, worden we verrast door de eerste regendruppels sinds we in Nieuw Zeeland zijn. We wijzigen onze plannen voor vandaag iets en gaan richting “The Lost Spring” in Whitianga. Midden in een mooi stukje natuur zijn baden gemaakt van mineraalwater. We zwemmen in een Cave en genieten van de temperatuurverschillen  van het water vanuit de verschillende baden.

Uitgerust reizen we verder naar Ngatea. Hier logeren Remy en ik bij Sonja. Zij woont met 2 van haar 5 kinderen in een prachtig huis, voormalig boerderij. Sonja is ongeveer 30 jaar geleden naar Nieuw Zeeland verhuist, onze gesprekken schakelen dan ook van Nederlands naar Engels praten. Van Sonja leren we ook weer veel dingen over het land en het emigratie-proces. Haar ervaringen zijn mooi, maar ook heel heftig. Binnen een korte tijd voel ik veel respect voor deze sterke vrouw en moedige moeder.

Sonja regelt een gesprek voor Remy met een fysiotherapeut binnen het ziekenhuis waar zij werkt.

Na een gezellige avond slapen Remy en ik in een garage welke is omgebouwd tot slaapkamer/ muziekruimte. (kids spelen drum en bass)

We hebben lekker geslapen en worden uitgerust wakker om de volgende dag verder te reizen.

1. Janny Huijzers:
    18 februari 2019
    Oh het was mineral water that okay lovely experience voor jullie But my experience was first 2years hardest.But Australia is different than NewZealand they told me alot of Dutch people there xxxxenjoy next adventure
  2. Aadhen:
    18 februari 2019
    Heerlijk dat warme water en zo te zien genieten jullie er van wat een vakantie tot nu toe geniet er van xx van uit nl
  3. Patricia Vermeer:
    Zooo leuk om te lezen!!