Kia Ora

18 februari 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Owharoa Falls

Persoonlijk heb ik vandaag wat opstart problemen, ik mis de kinderen heel erg. Maar het doet mij goed om te weten dat ze het fijn hebben met onze lieve familie.

Vanuit Ngatea rijden we naar Tauranga. Onderweg komen we met de auto door Kaimai Mamaku park en er loopt een track langs een waterval. We parkeren de auto en volgen het pad naar Owharoa Falls.

Vervologens rijden Remy en ik verder naar Tauranga. Wanneer we dichter bij deze plaats komen, worden de wegen drukker. Tauranga is een mooie badplaats. We rijden eerst langs een haven voor we bij de kust aankomen. Van ver is de Mount Maunganui te bewonderen, een hoge berg welke wij willen beklimmen. In totaal een wandeling van 2 uur, waar we onderweg worden beloond met steeds een ander prachtig uitzicht.

We willen vanuit hier door rijden naar Rotorua. Onderweg zoeken een leuke plek om te overnachten. Dit is het Cosy Cottage Thermal Holiday Park in Rotorua geworden. Wanneer we het stadje binnen rijden komt de geur van zwavel ons al tegemoet, vanwege de hete bronnen welke zijn ontstaan door zeer veel geothermische activiteit. Je ziet op sommige plekken buiten de warmte en stoom vanuit de grond komen. We zien een houten schutting wat zwart geblakerd wordt vanwege de hitte van de stoom. Wanneer we onze tent opzetten, zien we dat deze exact naast een modderbron ligt. Er zijn meerdere “Hot Pools” en de mogelijkheid om te koken in een steam oven. Verder wordt er geadviseerd om hier vooral niet op blote voeten te lopen.

Remy en ik rijden naar de binnenstad en komen daar een gezellige “Eat Streat” tegen. Een heerlijk hapje en drankje, maar daarna weer terug naar de camping voor een duik in een Hot Pool.

1. Inge Snel:
    18 februari 2019
    Geniet nog maar lekker van jullie samenzijn.
    Met de kinderen gaat alles goed.
    Fijn deze heerlijke weken voor jullie en ik geniet van jullie verhalen 😘😘
  2. Aadhen:
    18 februari 2019
    Hoi k begrijp het hoor Miranda dat je de kinderen mis bij ons zijn ze al volwassen maar moeders hebben dat nou eenmaal vaders ook natuurlijk . Maar die verhalen van jullie neem niemand jullie meer af wij genieten van jullie verhalen .voor je het weet zijn jullie weer thuis en mag je weer zorgen nog veel plezier en en dikke kus van ons