The Coromondel, good for your soul - part 2

16 februari 2019 - Whenuakite, Nieuw-Zeeland

Hot Water Beach

Remy en ik beginnen al vroeg aan de hike terug, waar we gisteren omhoog zijn geklommen. We nemen een andere weg terug, via de Billy Goat circuit. Dit is een meer “off Road track”. We klimmen omhoog, maar ook veel omlaag. We bewandelen de paden welke zijn gevormd door vulkanisch gesteente. Onderweg komen we de meest prachtige plekken tegen en lopen over een pad van stenen door meertjes heen. Na 3 uur lopen trillen mijn benen en doet het zelfs pijn om naar beneden te lopen. Nog een uur lopen en we bereiken de parkeerplaats. De verkeerde parkeerplaats...

Gelukkig komen we een lief Nieuw-Zeelands stel tegen die we tijdens de track ook een aantal keer zagen. Ze vragen of wij een lift willen naar de juiste parkeerplaats.

Met de auto gaan we weer richting Thames. Na een flinke maaltijd maken we een plan voor de rest van de dag.

We gaan naar Coromandel (town) en we nemen daar een treintje naar de toppen van de Coromandel.

Vervolgens rijden we richting Whenuakite, naar Hot Water Beach. We vinden een mooi plekje om onze tent neer te zetten op Hot Water Beach - Holiday Park. We hebben dit inmiddels zo vaak gedaan, waardoor de tent binnen 10 minuten staat. Bikini en zwembroek aan, want low tide komt eraan. Wanneer we het strand oplopen zien we al een aantal mensen kuilen graven. We kijken nog eens goed, van het water uit de kuilen komt stoom zoals er van kokend water komt. De vulkaan onder het strand warmt het water dusdanig op, dat het nog heet is wanneer je een kuil graaft. Dat gedeelte van het strand met verwarmd water is enkel met low tide te vinden.

Remy en ik raken aan de praat met een vader en dochter uit Auckland, die een weekend naar Hot Water Beach zijn. We graven gezamenlijk een grote kuil wanneer de zon langzaam onder gaat. Wanneer het inmiddels donker is geworden liggen we in een heerlijk warm bad, genietend van de harde en hoge golven in het maanlicht.

1. Aadhen:
    17 februari 2019
    Oh wat heerlijk voor de spiertjes na dit avontuur en wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben geniet en op naar het volgende avontuur kus van ons