Tikitapu & Rotokakahi

19 februari 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

9132BC01-4871-4BB4-AAC6-A27CE5BBC789

Vandaag worden Remy en ik wakker in Rotorua. Omdat we het hier heel fijn hebben en er veel in de omgeving te doen is, boeken we hier nog een nachtje extra.

We rijden de stad Rotorua in voor een ontbijt. Ik verbaas mij over de supermarkt welke wij binnen lopen, ontzettend groot en alles te koop in enorme hoeveelheden. We zoeken buiten een bankje op om de verse broodjes op te eten.

Dan kunnen we eigenlijk niet kiezen wat we vandaag willen doen. Er is zoveel keuze en eigenlijk zijn we allebei heel erg moe.

We rijden met de auto richting Tikitapu en Rotokakahi, The Blue Lake and The Green Lake. Tikitapu, het blauwe meer, mag je in zwemmen en watersporten beoefenen. Rotokakahi is een privé eigendom van een Maori en is niet toegankelijk. Eerst huren we een kano om over het blauwe meer te varen. Het is een heerlijk warme dag vandaag, dus het water is lekker verkoelend naast dat het een prachtig zicht is. Wanneer we de kano terug hebben gebracht gaan we nog een stuk zwemmen in dit meer. We ontmoeten een Nieuw Zeelandse, ze legt ons uit dat we de berg omhoog kunnen klimmen voor een “Lookout”. We rijden eerst een stuk met de auto de berg op, we worden verrast door een prachtig uitzicht over beide meren. Hier is het verschil duidelijk te zien tussen het groene en blauwe water.

We zien dat er vanaf deze berg een hike loopt rond de meren. We wandelen ongeveer 1,5 uur rond het water vanaf de berg.

We gaan terug naar de camping voor een ontspannende duik in een Hot Pool en zover ik mij kan herinneren val ik heel snel in slaap...

1. Patricia Vermeer:
    19 februari 2019
    Zoooo mooin
  2. Antoinette:
    20 februari 2019
    Echt prachtig😍...
  3. Aadhen:
    20 februari 2019
    Zo fijn te zien dat jullie genieten wat een prachtige foto,s wij zijn heel benieuwd naar jullie vehalen nog veel plezier en een dikke kus