From NoNamed Road to Lovers Lane

14 februari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

033E1016-87A5-4240-9D96-1ACACA7998B5

Remy en ik worden wakker gemaakt door de opkomende zon. Ik besef dat ik in alle stilte, naast een waterval in Nieuw Zeeland lig. Ik moet eerlijk erbij vermelden dat ik wel 10x wakker ben geworden vannacht, ik ben van nature geen kampeerder ;-) Maar hier kan ik best aan wennen!

We douchen en ontbijten en maken ons klaar voor een leuke hike in de buurt. We krijgen wat tips van de eigenaresse van de camping.

We zoeken het adres waar de hike kan beginnen. Dit blijkt op een “private property“ te beginnen op NoNamed Road. Er staat op een handgeschreven bord dat je het gebied enkel mag betreden met toestemming. Remy gaat die toestemming natuurlijk vragen, maar er blijkt niemand in  het huis aanwezig. We rijden door, langs een blaffende waakhond, maar ook daardoor laten wij ons niet weg jagen. Het hek wat we daarna tegen komen wel... het zit té goed vast met schrikdraad en een ketting. Dat wordt keren, bergafwaarts op een kiezelpad.

We zoeken naar een andere route, maar om een mooi gebied te vinden is niet moeilijk in dit land. We gaan richting het Waipoua Kauri Forest. We bewonderen daar onder andere de Lord of the Forest - Tane Mahuta.

Na een picknick aan de rand van het bos pakken we de auto richting Auckland, maar kiezen een prachtige route. Iedere bocht (en dat zijn er veel!) laat ons een ander prachtig uitzicht zien.

Na een aantal uur rijden komen we in Auckland aan, bij het mooie huis van Jessica en haar jonge gezin. We zijn uitgenodigd voor een heerlijke maaltijd en overnachting. Jessica, haar man en kinderen zijn bijna 1,5 jaar geleden van Nederland naar Nieuw Zeeland geëmigreerd en kunnen ons daarom hun ervaringen vertellen. Over het hele emigratie proces, maar ook over het land. Het is een fijn, openhartig en eerlijk gesprek.

We hebben onze eigen guestroom met badkamer welke van alle luxe is voorzien. Lekker uitrusten na de lange reis vandaag.

1. Inge Snel:
    Wat mooi weer.
    Leuk die verhalen en wat een vriendelijke mensen zo gastvrij.
    Kijk uit naar de vogende beleving van jou en Remy, en natuurlijk de mooie foto's.
    Kus Kaidan , Rafael en mama
  2. Aadhen:
    14 februari 2019
    Wat heerlijk om te lezen en dat er nog zoveel lieve mensen zijn op de wereld waar jullie terecht kunnen geniet ervan schatten xx van hier tot het volgende verhaal
  3. Priscilla:
    14 februari 2019
    Ahwww, al these memories... enjoyyyy